Kamis, 19 November 2015

Remedy Mudah Untuk Sembelit

Remedy Mudah Untuk Sembelit

Sesiapa sahaja boleh mengalami sembelit mengira bangsa anda. Ia juga boleh berlaku semua lapisan masyarakat. Sembelit adalah pengumpulan bahan buangan di dalam badan kerana diet yang salah dan gaya hidup yang tidak wajar.

Makan makanan yang rendah serat dan makanan yang tidak berkhasiat dan Devitalized adalah pelakunya. Kekurangan nada otot di usus, pengunyahan yang tidak betul makanan, diet daging, juga pelbagai jenis makanan pada satu hidangan, makan makanan yang terlalu pekat, menggunakan kopi, teh, dan minuman keras semua jenis mesti dielakkan; Tabiat yang tidak tetap menghadiri kepada panggilan alam, kehidupan tidak aktif, dan kurang bersenam adalah faktor penyumbang lain bagi penyakit yang hampir sejagat ini.

Kehidupan memberi sifat-sifat yang akan membantu penghadaman dikeluarkan dari makanan yang kita makan, atau dirosakkan oleh memasak yang tidak betul dan kombinasi salah. Penggunaan yang berlebihan dadah dan ubat-ubatan paten adalah punca kerap sembelit, tumor, dan lain-lain ...

Gejala-gejala sembelit disalut lidah, nafas busuk, sakit belakang, sakit kepala, kebodohan mental, kemurungan, insomnia, hilang selera makan, dan pelbagai sakit. Pada bayi, mereka cepat marah dan menyeberangi jika usus yang tidak teratur.

Untuk merawat sembelit, anda perlu mengawal diet. Mengambil enema tinggi daun raspberry merah, kulit kayu liar ceri atau daun, atau kulit Bayberry, menggunakan salah heaping sudu teh untuk satu liter air. Ini adalah disinfektan yang sangat baik dan perangsang untuk membawa balik tindakan peristalsis kolon. Mengambil enema setiap malam.

Makan makanan sebagai kering yang mungkin. Jika makanan yang dimakan kering dan teliti tepu dengan air liur, ia adalah bantuan yang indah untuk melincirkan usus, ia akan menjadikan sistem alkali, dan akan meningkatkan kepantasan pencernaan.

Adakah minuman anda satu jam sebelum atau dua hingga tiga jam selepas makan. Minum dengan makanan tidak digalakkan. Tiada sebarang cecair perlu diambil dengan makanan. Makan secara bebas buah-buahan segar dan rebus, epal, buah tin, peach, oren, pisang, beri biru, memilih buah-buahan yang terbaik bersetuju dengan anda. Tetapi buah-buahan dan sayur-sayuran tidak boleh dimakan pada waktu makan yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar